Kolovos Method (πρόγραμμα μαθησιακών δυσκολιών-δυσλεξίας)

Η μέθοδος «Κολοβός» αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας το οποίο διαθέτει διπλό στόχο. Από τη μία πλευρά στοχεύει ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας όλων των παιδιών κατά τη προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία και ιδιαίτερα των παιδιών όπου έχουν υψηλό βαθμό επικινδυνότητας εκδήλωσης μαθησιακών δυσκολιών. Από την άλλη πλευρά στοχεύει στη θεραπευτική αντιμετώπιση της δυσαναγνωσίας ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία.

Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος έχει αποδειχθεί μέσα από ένα μεγάλο αριθμό ερευνητικών δεδομένων τα οποία υπογραμμίζουν τα οφέλη της μεθόδου ενώ ταυτόχρονα αποτελεί τη βάση πολλών ερευνητικών μελετών περίπτωσης σε μαθητές με αντίστοιχες δυσκολίες. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεταφραστεί σε έναν μεγάλο αριθμό γλωσσών ανά τον κόσμο.

Η μέθοδος «Κολοβός» ακολουθεί ένα κύκλο στρατηγικών: αξιολόγηση, λήψη θεραπευτικών αποφάσεων, παρέμβαση και εκ νέου αξιολόγηση προκειμένου να επιτευχθούν τα βέλτιστα θεραπευτικά αποτελέσματα και αποτελείται από επτά διαφορετικά επίπεδα:

  • 1ο επίπεδο: Στόχος του συγκεκριμένου επιπέδου αποτελεί η εκμάθηση των συμβόλων της ανάγνωσης. Περιλαμβάνονται ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας, οπτικής διάκρισης και δραστηριότητες μνήμης.

  • 2ο επίπεδο: Στόχος του συγκεκριμένου επιπέδου αποτελεί η κατάκτηση της αναγνωστικής και γραπτής ικανότητας ΣΦ. Ως προς την επίτευξη του παραπάνω στόχου πραγματοποιούνται ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας, συγκερασμός γλωσσικών φθόγγων, δραστηριότητες οπτικοακουστικής διάκρισης και ενίσχυσης της βραχύχρονης μνήμης.

  • 3ο επίπεδο: Στόχος του συγκεκριμένου επιπέδου αποτελεί η κατάκτηση της αναγνωστικής και γραπτής ικανότητας ΣΦ-ΣΦ. Ως προς την επίτευξη του παραπάνω στόχου πραγματοποιούνται ασκήσεις φωνολογικής ενημερότητας και συγκερασμού γλωσσικών φθόγγων.

  • 4ο επίπεδο: Στόχος του συγκεκριμένου επιπέδου αποτελεί ο μαθητής να καταστεί ικανός να διαβάζει και να γράφει λέξεις τριών και τεσσάρων συλλαβών.

  • 5ο επίπεδο: Στόχος του συγκεκριμένου επιπέδου αποτελεί ο μαθητής να κατακτήσει την ικανότητα ανάγνωσης και γραφής συνθετότερων λέξεων με συμφωνικά συμπλέγματα.

  • 6ο επίπεδο: Στόχος του έκτου επιπέδου είναι ο μαθητής να καταστεί ικανός να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να αναπαράγει γραπτά δίψηφα φωνήεντα και συνδέσμους, δίφθογγους αλλά και λέξεις που τα συμπεριλαμβάνουν.

  • 7ο επίπεδο: Στόχος του τελευταίου επιπέδου είναι η αναγνωστική ικανότητα να έχει επιτευχθεί στον μέγιστο βαθμό και πλέον ο μαθητής να μπορεί αποτελεσματικά να κάνει ανάγνωση και να κατανοεί κείμενα απλού περιεχομένου.

Τα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών ¨SpeeΤι therapy¨, δημιουργήθηκαν από καταρτισμένους ειδικούς επιστήμονες ψυχικής υγείας, με κύριο γνώμονα την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ειδικής αγωγής και ψυχοθεραπείας σε παιδιατρικό και ενήλικο πληθυσμό.