TEACCH (Πρόγραμμα Αυτισμού)
Το πρόγραμμα TEACCH διαμορφώθηκε από τον Eric Schopler και αποτελεί μία μέθοδο εναλλακτικής εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού και εφαρμόζεται από την νηπιακή έως και την ενήλικη ζωή.
Η εν λόγω μέθοδος υπογραμμίζει την ανάγκη διαμόρφωσης μίας δομημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα οργανωμένο περιβάλλον το οποίο επιτρέπει στο παιδί να λειτουργεί και να εκτελεί με ασφάλεια τις καθημερινές του δραστηριότητες. Είναι ευρέως διαδεδομένο άλλωστε, πως η ύπαρξη ενός σταθερού περιβάλλοντος σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού είναι αναγκαιότητα, καθώς ακόμη και μικρές αλλαγές σε αυτό δύναται να επιφέρουν σύγχυση και να επιφορτίσουν το παιδί με συναισθήματα άγχους και αποδιοργάνωσης.
Στόχος της συγκεκριμένης μεθόδου αποτελεί η ανάπτυξη και η ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας του παιδιού και όχι η θεραπεία και η εξάλειψη του αυτισμού, προκειμένου σταδιακά να επιτευχθεί η αυτονομία και η ανεξαρτησία του ατόμου με απώτερο στόχο τη συμπερίληψη του στην κοινωνία.
Ως προς την επίτευξη των παραπάνω, η μέθοδος TEACCH βασίζεται στη διαμόρφωση ενός οργανωμένου χώρου εργασίας, στην αξιοποίηση οπτικών μέσων (όπως φωτογραφίες, αντικείμενα και λίστες), στην εξατομικευμένη παρέμβαση μέσω της διαμόρφωσης ατομικών ημερήσιων προγραμμάτων τα οποία συμπεριλαμβάνουν καθημερινές δραστηριότητες του ατόμου αλλά και στην ανάπτυξη ομαδικών δραστηριοτήτων προκειμένου να προαχθεί η ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Τα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών ¨SpeeΤι therapy¨, δημιουργήθηκαν από καταρτισμένους ειδικούς επιστήμονες ψυχικής υγείας, με κύριο γνώμονα την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ειδικής αγωγής και ψυχοθεραπείας σε παιδιατρικό και ενήλικο πληθυσμό.